Thomas Berggren ny arbetschef i Svevia

Pressmeddelande   •   Jun 26, 2013 15:15 CEST

Thomas Berggren blir ny arbetschef för arbetschefsområde Ballast Syd inom Svevias beläggningsdivision. Han tillträder den 30 september 2013 och kommer att ha placeringsort Kalmar.

Thomas Berggren kommer närmast från tjänsten som entreprenadchef inom Ncc Construction.

– Det är mycket glädjande att Thomas kommer till Svevia, med den här rekryteringen kommer vi nu att kunna erbjuda både befintliga och nya kunder i södra Sverige en gedigen spetskompetens inom ballast. Det kommer att synas och märkas i vårt marknadsarbete framåt, säger Anders Gustafsson, divisionschef Beläggning.

– Jag ser min nya roll som både spännande och utmanande, att få komma in i ett företag som gjort omfattande omstruktureringar och nu står i startgroparna med stor framtidstro är minst sagt sporrande, säger Thomas Berggren.

För mer information kontakta:
Anders Gustafsson, divisionschef Beläggning, Svevia, tfn 070-210 97 15

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra drygt 2000 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se