Tomas Johansson ny beläggningschef i Svevia

Pressmeddelande   •   Aug 15, 2017 16:01 CEST

Tomas Johansson har utsetts till ny chef för division Beläggning i Svevia, från och med den 14 november 2017.

Tomas Johansson har lång erfarenhet från väg- och beläggningsbranschen med bland annat ledande befattningar inom Skanska.

– Jag är mycket nöjd med rekryteringen av Tomas Johansson vars gedigna erfarenheter kommer att vara en stor tillgång både som chef för division Beläggning samt som medlem i Svevias koncernledning, säger Anders Gustafsson, vd och koncernchef, Svevia.

Tomas Johansson kommer närmast från Skanska Asfalt och Betong och en position som regionchef.

– Jag tycker det ska bli väldigt spännande att få möjlighet att leda den strategiska utvecklingen dels i beläggningsverksamheten men också i Svevia som helhet. Utifrån min erfarenhet vill jag bidra till att Svevias position på marknaden blir den bästa möjliga ur ett lönsamhetsperspektiv, säger Tomas Johansson, tillträdande divisionschef Beläggning, Svevia.

Anders Gustafsson, vd och koncernchef, Svevia, +46 8 404 10 00

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra drygt 2000 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se.