Trafikverket förses med bilar av Svevia Maskin AB

Pressmeddelande   •   Aug 16, 2012 13:35 CEST

Svevia Maskin AB har fått i uppdrag att tillgodose Trafikverkets behov av tjänste-, personal- och förmånsbilar. Anbudssumman är drygt 100 miljoner kronor.

Uppdraget är treårigt och omfattar operationell leasing inklusive tillhörande fordonsadministration av drygt 700 fordon. I uppdraget ingår även att successivt avyttra och ersätta de knappt 180 personbilar och 70-tal lastbilar som Trafikverket redan i dag äger eller leasar.

Andra tjänster som Svevia Maskin AB ska tillhandahålla är administration av drivmedelskort, olika kontroller och rapporter, optimering av fordonsparken samt vid behov konsultationer vid extra utredningar.

– Vi är verkligen jätteglada över att få förnyat förtroende av Trafikverket att sköta deras fordonsflotta, säger Leif Persson, inköpschef Svevia Maskin AB. Att vi arbetar rikstäckande, från Luleå i norr till Arlöv i söder, gör att vi är väl lämpade för detta uppdrag.

För mer information, kontakta:
Leif Persson, inköpschef Svevia Maskin AB, telefon 018-34 56 20

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra 2 800 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7,6 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se