Tre nya ledamöter i Svevias styrelse

Pressmeddelande   •   Maj 02, 2016 11:12 CEST

Charlotte Bergman, Petter Eiken och Anna-Jeanette Larnelius valdes vid årsstämma den 29 april in som ledamöter i Svevias styrelse.

Charlotte Bergman, vd ELU Konsult, Petter Eiken, vd ROM Eiendom AS och Anna-Jeanette Larnelius, vVD Norconsult har alla lång erfarenhet och gedigen kompetens från anläggningsbranschen.

– Utifrån min branschbakgrund och långa erfarenhet från bland annat att driva projekttung verksamhet kan jag bidra till att utveckla Svevia till ett än mer affärsmässigt och konkurrenskraftigt bolag. Ett annat fokus är ledarskapet och vikten av engagerade medarbetare som får möjlighet att utvecklas, något jag lagt stor vikt vid under mina år som chef och ledare, säger Charlotte Bergman.

Möjligheterna för Svevia på den nordiska marknaden är goda menar Petter Eiken.

– Vi står inför stora och spännande utmaningar inom infrastrukturområdet, inte minst med tanke på den befolkningstillväxt som sker i Norden. Jag har ägnat mitt yrkesverksamma liv åt entreprenadbranschen och ser fram emot att med min erfarenhet och bakgrund bidra till att ytterligare utveckla Svevia till en ledande leverantör i Norden inom anläggning, drift och underhåll, säger Petter Eiken.

Anna-Jeanette Larnelius är väl förtrogen med den bransch som Svevia verkar i, bland annat som ombud i stora infrastrukturprojekt. Hon deltar också i branschutvecklingsarbetet mellan Trafikverket, Sveriges Byggindustrier och STD-företagen, med fokus på effektiviseringar och riskminimeringar i entreprenadprojekt.

– Min roll har aldrig varit förvaltarens, utan jag har arbetat med stark tillväxt, förändringsarbete, utvecklat ny verksamhet och även avvecklat. Alla dessa erfarenheter tar jag med mig in i styrelsearbetet med mål att bidra till Svevias fortsatta positiva utveckling, säger Anna-Jeanette Larnelius.

För hela Svevias styrelse: www.svevia.se

Charlotte Sandström, kommunikationschef Svevia, 08-404 1095.

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra drygt 2000 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se<!--?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" ?> </em></p>-->

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.