Tre vindkraftparker byggs i Värmland/Bohuslän

Pressmeddelande   •   Aug 22, 2013 07:23 CEST

Svevia har fått i uppdrag av Rabbalshede Kraft AB att bygga nya anslutande vägar, fundament samt internt kraftnät för tre vindkraftparker, två belägna i Årjäng och ett i Tanum. Kontraktet är värt 126 miljoner kronor.

- Det känns fantastiskt att vinna ett sådant stort kontrakt som det här och det innebär att vi kraftigt förstärker vår marknadsandel inom vindkraft, säger Susanne Viberg, arbetschef, Svevia.

Sammanlagt handlar det om totalt 33 vindkraftverk, 11 i Tanum och 13 respektive 9 i Årjäng.

- Vi har stor kompetens och erfarenhet av mark- och fundamentsarbeten för vindkraftverk, det är uppdrag vi utför med glädje eftersom det handlar om att förse samhället med hållbar energi, säger Susanne Viberg.

Svevias uppdrag startar i juli 2013 och ska vara avslutat i juni 2014.

För mer information kontakta:
Susanne Viberg, arbetschef, Svevia, tfn: 070-566 76 21

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra drygt 2000 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se