Ulf Eliasson ny arbetschef för Ballast Mitt och Nord i Svevia

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2018 16:30 CET

Ulf Eliasson, ny arbetschef för Ballast Mitt och Nord i Svevia

Ulf Eliasson, tidigare platschef Stockholm Norr, har utsetts till ny arbetschef för både Ballast Mitt och Nord.

- Ulf har en lång erfarenhet från ballastbranschen med väldigt goda resultat. Jag är glad över att Ulf antog rollen och vill bidra till den fortsatta utvecklingen inom Ballast, säger Filippos Kalfas, avdelningschef.

Ulf Eliasson har 33 års erfarenhet av ballast- och asfaltbranschen, bland annat från Eurosand och NCC, och kom till Svevia för drygt tre år sedan.

- Jag ser fram emot rollen som arbetschef och att tillsammans med medarbetarna lyfta ballastverksamheten inom mina två områden ytterligare en nivå, säger Ulf Eliasson, ny arbetschef Ballast Mitt och Nord.

Ulf Eliasson tillträdde sin nya tjänst den 1 mars.

Filippos Kalfas, avdelningschef Ballast/Specialbeläggningar, division Beläggning, +46 031-65 65 63

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra drygt 2000 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se.