Vägarna i Krokom sköter Svevia om

Pressmeddelande   •   Mar 26, 2012 11:02 CEST

Trafikverkets upphandling av drift och underhåll för vägarna i Krokom är klar. Svevia fortsätter som entreprenör.

Svevia kommer att fortsätta sköta drift och underhåll av de allmänna vägarna i Krokom. Uppdraget i Krokom är värt 133,5 miljoner kronor och omfattar 1 189 kilometer väg varav 368 kilometer är grusväg. Kontraktstiden är på fyra år, med möjlighet till ett eller två optionsår.

– Vi har alltid funnits i Krokom och kan området in i minsta kurva, så det känns bra att få fortsatt förtroende att sköta om vägarna för att göra dem säkra och framkomliga för trafikanterna, säger Leif Erlandsson, arbetschef på Svevia.

Uppdraget startar den 1 september.

Trafikverket har i hela landet totalt 33 driftområden ute för upphandling under 2012.

Leif Erlandsson, arbetschef Svevia, tfn: 0611 – 442 62

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om Sveriges vägar och infrastruktur. Våra 2 800 medarbetare finns på 130 platser i hela Sverige och vi omsätter 7,6 miljarder kronor. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder, för att sopa, ploga och sköta om landets vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se