Vägarna i norra Roslagen sköts av Svevia

Pressmeddelande   •   Apr 02, 2013 07:57 CEST

Det är Svevia som kommer att sanda, salta och ploga de statliga vägarna i driftområde norra Roslagen, som omfattar Norrtälje kommun. Det handlar om sammanlagt 591 kilometer väg.

Svevia har vunnit Trafikverkets upphandling av vinter- och sommarunderhåll i driftområde norra Roslagen. Kontraktet är värt 90 miljoner kronor och sträcker sig över fyra år med möjlighet till ett eller två års förlängning.

– Det känns fantastiskt roligt att vinna norra Roslagen, det innebär att vi stärker vår position på marknaden. Norra Roslagen passar oerhört väl in i verksamheten eftersom det gränsar mot flera andra driftområden som Svevia har fått förtroende att sköta vilket ger oss stordriftsfördelar, säger Markus Walldén, arbetschef, Svevia.

För ytterligare information kontakta arbetschef Markus Walldén, tfn 072-576 78 50.

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra 2 800 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7,6 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från öst till väst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se