Vägarna i Storuman sköts av Svevia

Pressmeddelande   •   Apr 18, 2013 08:00 CEST

Det är Svevia som kommer att sanda, salta och ploga de statliga vägarna i driftområde Storuman. Det handlar om sammanlagt 1409 kilometer väg.

Svevia har vunnit Trafikverkets upphandling av vinter- och sommarunderhåll i driftområde Storuman. Uppdraget omfattar det statliga vägnätet inom Sorsele och Storuman kommun som sammanlagt består av 1409 km väg varav 625 km är grusvägar. Kontraktet är värt 141 miljoner kronor och sträcker sig över fyra år med möjlighet till två års förlängning.

– Driftområdet i Storuman är en viktig marknadsandel i inlandet, så vi är mycket nöjda med att återigen vunnit det här uppdraget. Vi kommer att göra vårt bästa för att fortsätta göra vägarna säkra och framkomliga i Västerbottens inland, säger Mikael Gerklev, arbetschef, Svevia.

Mikael Gerklev, arbetschef Svevia, tfn 090-17 26 56.

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra 2 400 medarbetare finns på 130 platser i Sverige och vi omsätter 7,1 miljarder kronor. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från väst till öst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast på via svevia.se