Cyklist till sjukhus för kontroll efter olycka

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2010 07:40 CEST

En cyklist fördes till sjukhus för kontroll efter en olycka cirka klockan 6.40 på torsdagsmorgonen när Swebus buss var på väg in i Tidaholm. Olyckan inträffade på Swebus linje 839 mellan Karlstad och Jönköping.

Ambulans och räddningstjänst kom till platsen och cyklisten fick följa med till sjukhus för kontroll. Ingen i bussen skadades.

Det är ännu oklart vad som orsakade olyckan.

Bussen blev cirka 30 minuter försenad på väg mot Jönköping.

Ingvar Ryggesjö, presschef på Swebus,
tel: 070-187 11 33, e-post: ingvar.ryggesjo@swebus.se

Om Swebus
Swebus är störst inom interregional busstrafik i Sverige och erbjuder expressbussresor, bussresor till flyget med Flygtransfer och chartrade bussar. Företaget har över två miljoner passagerare per år på 10 000 avgångar per vecka. Med Swebus kan du resa till cirka 150 orter från Mora och Oslo i norr till Skåne och Köpenhamn i söder. Dessutom samarbetar Swebus med andra bussbolag för resor till Norrland och Europa. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på Swebus bussar finns gratis internet. Swebus ingår i Nobina AB, som är ledande i Norden på kollektivt resande med buss. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebus.se.