NIP och Swebus i samarbete - kör #theNIPbus till Dreamhack

Pressmeddelande   •   Maj 16, 2014 07:54 CEST

Det världsledande E-sportlaget NIP (Ninjas In Pyjamas) ger nu i samarbete med Swebus sina fans möjlighet att hänga med till Dreamhack helt gratis. Resan dit görs på en speciell NIP-buss och ombord finns förutom NIP-fans, wifi och goodiebags hela det populära e-sportlaget själva.

– Bussen är en utmärkt plats för fans att få hänga och spela med sina idoler, säger Christel Grip, presschef på Swebus.

Biljetterna till specialbussen från Stockholm till Dreamhack kommer att tävlas ut. Det innebär att 30 glada vinnarfans kommer få hänga med sina idoler under hela bussfärden. Förutom resan vinner man även en övernattning vid Elmia samt lan-biljett till Dreamhackfestivalen.

– NIP älskar att ge sina fans mer än det förväntade. Så därför känns det extra kul att våra vänner på Swebus fixat en skräddarsydd NiP-buss så att vi kan ge fansen en VIP-resa med boende och gratis inträde till festivalen, säger Emil "Heaton" Christensen, VD på Ninjas in Pyjamas.

Samtliga spelare i NIP kommer spela in film tillsammans med sina fans under bussresan, som är på cirka fem timmar.

Det utlovas även tävlingar med fina priser för den datorspelsintresserade. Då bussen har eluttag och gratis wifi ombord kan även speltävlingar ske under resans gång.

Läs mer om tävlingen här!

Swebus kör till Dreamhack från 30 orter i hela Sverige.

För att hänga med på äventyret, följ #theNIPbus på Instagram, Twitter och håll dig uppdaterad på Swebus Facebooksida.