Swebus: 77 extra avgångar i påsk

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2016 09:00 CET

Sportlovet hinner knappt börja innan nästa lov ska bokas - påsklovet. För att skapa fler platser för påskresenärer ökar Swebus turtätheten med 77 extra turer. Flest resenärer väntas under skärtorsdagen och annandag påsk.

För att undvika platsbrist sätter Swebus in 77 extra turer i hela linjenätet. Trots extra turer uppmanas resenärer att boka sin resa i tid.

– Vi har beredskap för att sätta in extrabussar med kort varsel, men vill man vara säker på att komma med en specifik avgång bör man boka sin resa i god tid, säger Christel Grip presschef på Swebus. Precis som förra året kommer Trafikverket utföra banarbeten på sträckan Stockholm – Göteborg under påsken. Det medför ett ännu högre tryck på våra biljetter.

För att få sin påskresa till ett så lågt pris som möjligt ska resenärer boka sin biljett så tidigt som möjligt på www.swebus.se

De största resedagarna är; onsdag 23 mars, skärtorsdagen och annandag påsk. Det är även de dagarna som Swebus sätter in de 77 extra påskavgångarna.