​Swebus börjar sälja SL-biljetter

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2016 07:31 CET

Nu börjar Swebus att erbjuda SL:s periodbiljetter till sina resenärer som åker till Stockholm.

Resenärer som köper en resa till Stockholm på Swebus.se erbjuds från och med idag att samtidigt köpa till två av SL:s periodbiljetter. Med SL-biljetterna kan resenärerna resa obegränsat med kollektivtrafiken i Storstockholm under 24 respektive 72 timmar. SL-biljetterna hämtas direkt vid ankomst hos Swebus säljkontor på Cityterminalen i Stockholm.

– Vi vill göra det så enkelt som möjligt för våra resenärer att fortsätta resa kollektivt när de kommer fram till Stockholm, säger Christel Grip, presschef på Swebus. I och med att många som reser med oss är tillfälliga besökare på destinationen, så vi vill hjälpa dem att orientera sig i lokaltrafiken och att hitta biljetter.

Swebus har sedan förra året ett liknande försäljningssamarbete med VL om lokaltrafikresor i Västerås, som har tagits emot positivt av resenärerna. Utöver det utvecklar Swebus linjenätet i samarbete med ett 15-tal svenska och internationella reseföretag, såsom MTR Express, Ybuss, Eurolines och NOR-WAY Bussekspress. Ambitionen är att ytterligare stärka marknadsplatsen för resor med kollektivtrafik på www.swebus.se.

För mer information om SL:s biljetter hos Swebus, se www.swebus.se/Express/Kampanjer/SL-biljett/

Swebus är Sveriges ledande expressbussföretag med fler än 10 000 avgångar per vecka. Swebus erbjuder resor till cirka 352 orter i Sverige samt till Köpenhamn, Oslo och övriga Europa. Företaget erbjuder även flygtransfer, eventresor och chartrad trafik. Varje år görs mer än två miljoner resor med Swebus. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på våra egna bussar finns gratis internet. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebus.se.