Swebus byter till vintertidtabell

Pressmeddelande   •   Jan 04, 2017 11:32 CET

På måndag går Swebus över till vintertidtabell med bland annat fjällresor till 21 skidorter.

Efter en intensiv trafikperiod under julledigheterna byter Swebus på måndag den 9 januari till vintertidtabell, som innehåller mängder av bussresor till fjällen. Swebus erbjuder under perioden bland annat resor till Kungsberget, Sälen och Idre.

– Lagom till de kommande sportloven kompletterar vi vår ordinarie expressbusstrafik med flera busslinjer till populära skidorter, säger Christel Grip, presschef på Swebus.

Vintertidtabellen gäller från och med den 9 januari till och med den 12 mars och finns tillgänglig på www.swebus.se

Swebus är Sveriges ledande expressbussföretag med fler än 10 000 avgångar per vecka. Swebus erbjuder resor till cirka 352 orter i Sverige samt till Köpenhamn, Oslo och övriga Europa. Företaget erbjuder även flygtransfer, eventresor och chartrad trafik. Varje år görs mer än två miljoner resor med Swebus. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på våra egna bussar finns gratis internet. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebus.se.