Swebus erbjuder resor Stockholm-Lidköping med Skaraborgaren

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2015 08:35 CET

Från och med idag erbjuder Swebus resor på sträckan Stockholm-Lidköping i ett nytt samarbete med Skaraborgaren. Samarbetet innebär att Swebus breddar sitt utbud med 13 nya orter, däribland Tibro, Strängnäs och Arboga.

– De senaste åren har Swebus kört delar av sträckan endast på sommaren, tack vare samarbetet kan vi nu erbjuda resor till exempelvis Skara året runt, säger Christel Grip presschef för Swebus. Dessutom tillkommer 13 nya orter som Karlsborg, Tibro och Arboga.

Skaraborgaren drivs av Skövdebuss AB som trafikerar sträckan Lidköping-Stockholm onsdag, fredag och söndag med en avgång om dagen i båda riktningar.

– Resenärer som är vana att åka med Swebus får nu även tillgång till Skaraborgarens linje och når därmed nya orter, säger Lennart Björling marknadschef Skövde Buss AB som driver busslinjen Skaraborgaren. På sikt vill vi även utöka samarbetet, både vad gäller försäljning och distribution.

Bussarna stannar även i Stockholm, Södertälje, Läggesta, Strängnäs, Eskilstuna, Kungsör, Arboga, Örebro, Askersund, Olshammar, Igelbäcken, Sörhamn, Granvik, Svanvik, Karlsborg, Mölltorp, Fagersanna, Tibro, Igelstorp, Skövde, Skara och Lidköping. Biljetter finns ute till försäljning nu och kan köpas på www.swebus.se