Swebus Express inför lågt fast pris mellan Karlstad och Oslo

Pressmeddelande   •   Jan 22, 2010 08:05 CET

Nu blir det billigare för värmlänningarna att resa inom länet och till Oslo och Stockholm. Expressbussbolaget Swebus Express sänker biljettpriset för en morgontur från Karlstad till Oslo och en nattur mellan Oslo och Karlstad respektive Stockholm. Biljetterna kostar mellan 49-149 kronor beroende på sträcka.

De flesta av Swebus Express biljetter är billigare ju tidigare man bokar. Dessutom är turer under lågtrafik billigare än under högtrafik. Nu införs dock fasta priser på vissa avgångar mellan Karlstad, Oslo och Stockholm.

- Det här är högtrafikerade sträckor vilket gör att vi lättare kan förutspå hur många resenärer vi får och införa fasta priser utan att riskera att köra med tomma bussar , säger Ingvar Ryggesjö, pressansvarig för Swebus Express. Vi har analyserat resemönstret och kommit fram till att ett fast lågt pris på utvalda avgångar fungerar bra.

Nya fasta priser på morgonturen med avgång fredagar och söndagar kl 08.20 i Karlstad:
Karlstad-Knöstad: 49 kr
Karlstad-Årjäng: 79 kr
Karlstad-Töcksfors: 99 kr
Karlstad-Oslo: 99 kr

Nya fasta priser på natturen med avgång fredagar och söndagar kl 23.00 i Oslo:
Oslo-Karlstad: 99 kr
Oslo-Stockholm: 149 kr

Samtliga priser är fasta och gäller tills vidare, vid biljettköp på www.swebusexpress.se. Vid köp via telefon 0771-218 218 eller hos Swebus Express återförsäljare, tillkommer en serviceavgift.

För mer information, kontakta gärna:

Ingvar Ryggesjö, pressansvarig för Swebus Express

ingvar.ryggesjo@swebusexpress.se, tel 0701-87 11 33

Pressjour: 0701-87 12 00

Om Swebus Express AB
Swebus Express AB är störst inom expressbusstrafik i Sverige och har över två miljoner passagerare per år på 10 000 avgångar per vecka. Med Swebus Express kan du resa till cirka 150 orter från Mora och Oslo i norr till Skåne och Köpenhamn i söder. Dessutom samarbetar Swebus Express med andra bussbolag för resor till Norrland och Europa. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på Swebus Express bussar finns gratis internet. Swebus Express ingår i Nobina AB, Nordens ledande bussföretag. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebusexpress.se.