Swebus: Extra julavgångar Stockholm - Västervik - Kalmar

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2016 07:45 CEST

Idag släpper Swebus sina julresor med 101 extra julavgångar runt om i hela landet. Till Kalmar och Västervik sätter Swebus in extra julavgångar dagen innan julafton den 23 december.

Swebus börjar att öka turtätheten redan på onsdagen den 21 december, men allra flest extraturer sätts in dagen före julafton den 23 december.

– Det kan tyckas långt kvar till jul. Men eftersom julen infaller på en lördag kommer många resa samtidigt och då är dags att boka en biljett om man vill resa billigt under julhelgen, säger Christel Grip, presschef på Swebus.

Till Västervik och Kalmar sätter Swebus in två extra julavgångar den 23 december från Stockholm med avgångstid klockan 13.15 respektive 15.15. Totalt kan resenärer på Swebus linje 835 mellan Kalmar och Stockholm välja bland fem olika avgångar dagen innan julafton.

Totalt sätter Swebus in 101 extra avgångar i jul, däribland snabbturer på sex olika sträckor. Julresorna finns ute från och med idag på www.swebus.se

Swebus är Sveriges ledande expressbussföretag med fler än 10 000 avgångar per vecka. Swebus erbjuder resor till cirka 352 orter i Sverige samt till Köpenhamn, Oslo och övriga Europa. Företaget erbjuder även flygtransfer, eventresor och chartrad trafik. Varje år görs mer än två miljoner resor med Swebus. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på våra egna bussar finns gratis internet. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebus.se.