Swebus: Extra sportlovsturer till Kungsberget

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2017 07:09 CET

Swebus sätter in dagliga turer till Kungsberget från Stockholm och Uppsala under hela nästa vecka. Anledningen är en ökad efterfrågan från sportlovslediga stockholmare.

Under hela vintern erbjuder Swebus skidresor till Kungsberget på lördagar och söndagar från Stockholm och Uppsala. När stockholmarna nu går på sportlov under vecka 9 kommer Swebus att utöka Kungsberget-trafiken till dagliga turer.

– Vi märker att våra turer till Kungsberget ökar i popularitet så nu satsar vi på extra sportlovsturer, säger Christel Grip, presschef på Swebus. Våra resenärer åker över dagen eller väljer att stanna längre och bor kvar en eller flera nätter. Kungsberget expanderar stadigt och i år har de byggt ut skidområdet med bland annat en 8-stols expresslift.

Fakta om bussarna till Kungsberget under vecka 9:

• Avgår dagligen klockan 7.00 från Stockholm Cityterminal från och med på lördag den 25 februari till och med söndagen den 5 mars.
  • På vägen plockar bussarna upp resenärer i Uppsala och är framme lagom tills liftarna öppnar.
  • På eftermiddagarna går bussarna tillbaka efter att backarna har stängt och resenärerna är hemma igen i Stockholm klockan 19.10.
  • Swebus erbjuder paketresor med tur-och returresa samt liftkort för en dag för 399 kronor för ungdomar, 489 kronor för vuxna. Två barn reser med en vuxen för enbart 29 kronor. För mer information, se www.swebus.se/Skidbussen/Kungsberget

Totalt erbjuder Swebus resor till 21 skiddestinationer i Sverige och Norge, däribland Sälen, Trysil och Idre. Hela utbudet finns tillgängligt på www.swebus.se/Skidbussen/Fjallresor/

Swebus är Sveriges ledande expressbussföretag med fler än 10 000 avgångar per vecka. Swebus erbjuder resor till cirka 352 orter i Sverige samt till Köpenhamn, Oslo och övriga Europa. Företaget erbjuder även flygtransfer, eventresor och chartrad trafik. Varje år görs mer än två miljoner resor med Swebus. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på våra egna bussar finns gratis internet. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebus.se.