Swebus: Extrabussar på grund av tågstopp Stockholm - Uppsala och Stockholm - Göteborg

Pressmeddelande   •   Maj 28, 2014 15:32 CEST

På grund av tågstopppen mellan Stockholm och Göteborg samt Stockholm och Uppsala sätter Swebus in extrabussar på båda sträckorna. Det finns platser på flera avgångar, men efterfrågan är mycket hög så resenärer uppmanas att hålla sig uppdaterade löpande via swebus.se

- Uppsalaresenärer har strömmat till våra bussar sedan i förmiddags och nu sedan någon timme tillbaka är det även väldigt högt tryck på biljetter mellan Stockholm och Göteborg, och alla delsträckor däremellan, säger Christel Grip, presschef på Swebus. Vi har satt in extrabussar, men platserna tar slut snabbt. Det kommer dock nya platser så fort vår trafikledning sätter in ytterligare extrabuss, så resenärer som behöver en resa uppmanas att löpande bevaka läget på swebus.se.

Mellan Stockholm och Uppsala har det varit störningar i tågtrafiken sedan i morse till följd av en nedriven kontaktledning norr om Märsta samt en gräsbrand som skadat elanläggningar. Enligt Trafikverket kommer tågtrafiken på sträckan att återupptas tidigast imorgon bitti klockan 05.00. På sträckan Stockholm - Göteborg har en nedriven kontaktledning vid Herrljunga orsakat ett tågstopp som beräknas pågå under resten av eftermiddagen och kvällen.

Aktuell trafikinformation och upplysningar för resenärer:
- Upplysning och försäljning: telefon 0771-218 218.
- Kundtjänst på Twitter och Facebook.
- Trafikinformation på Swebus.se. Uppdateras löpande.

Aktuell trafikinformation för pressen:
- Pressjour: 0701-87 12 00
- Trafikinformation på Swebus.se. Uppdateras löpande.