Swebus: Festivalsommarens första bussresor är släppta

Pressmeddelande   •   Mar 16, 2016 07:47 CET

Nu släpper Swebus de första bussresorna till festivalsommaren 2016 och i år erbjuder man resor till 18 festivaler. I dagens biljettsläpp finns resor från 280 orter hela vägen fram till entrén till Sweden Rock, Öland Roots, Dreamhack Summer, Emmabodafestivalen, Roskilde och Bråvalla.

Under festivalsommaren 2016 erbjuder Swebus resor till 18 festivaler, varav 16 i Sverige, Öyafestivalen i Norge samt Roskildefestivalen i Danmark.

- Äntligen är det dags för festivaltider och vi satsar på resor till festivaler med skilda genrer, säger Christel Grip, presschef på Swebus. Vi vet att våra resenärer vill åka ända fram till festivalentrén och det erbjuder vi på de festivalresor vi släpper idag.

Resorna till Sweden Rock, Öland Roots, Dreamhack Summer, Emmabodafestivalen, Roskilde och Bråvalla finns ute till försäljning på www.swebus.se. För de som är snabba att köpa sin biljett erbjuder Swebus 20 procent rabatt på resan. Ytterligare resor till de övriga festivalerna kommer att släppas 19 april.

För mer information, se livesändningen på Swebus Facebook-sida idag klockan 10.00. Där kan man ställa sin fråga i kommentarsfältet och få svar direkt i sändningen från Swebus presschef Christel Grip.

Följande festivaler erbjuder Swebus resor till i sommar:

Swebus är Sveriges ledande expressbussföretag med fler än 10 000 avgångar per vecka. Swebus erbjuder resor till cirka 280 orter i Sverige samt till Köpenhamn, Oslo och övriga Europa. Företaget erbjuder även flygtransfer, eventresor och chartrad trafik. Varje år görs mer än två miljoner resor med Swebus. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på våra egna bussar finns gratis internet. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebus.se.