Swebus: Fler bussar inför banarbete och Kristi himmelsfärd

Pressmeddelande   •   Maj 03, 2016 06:53 CEST

Swebus ökar trafiken med 20 procent på onsdag och torsdag denna vecka. Anledningen är fler resande under Kristi himmelsfärdshelgen. Dessutom orsakar banarbete på Mälarbanan norr om Stockholm störningar i tågtrafiken och fler bussresenärer.

Från onsdag den 4 maj kl 22.30 till måndag den 9 maj kl 4.30 genomför Trafikverket banarbeten på Mälarbanan mellan Barkarby och Kalhäll, vilket skapar störningar i tågtrafiken.

– Många tågresenärer väljer att resa med oss istället mellan Stockholm och Västerås under banarbetet för en kortare restid, säger Christel Grip, presschef på Swebus. Dessutom är många långlediga kring Kristi himmelsfärdsdagen, så resandet ökar på både onsdag och torsdag denna vecka.

Aktuell trafikinformation och upplysningar för resenärer:

- Upplysning och försäljning: telefon 0771-218 218.

- Kundtjänst på Twitter och Facebook, öppettid vardagar kl 8-18.

- Trafikinformation på Swebus.se. Uppdateras löpande.

Aktuell trafikinformation för pressen:

- Pressjour: 0701-87 12 00

- Trafikinformation på Swebus.se. Uppdateras löpande.

Swebus är Sveriges ledande expressbussföretag med fler än 10 000 avgångar per vecka. Swebus erbjuder resor till cirka 280 orter i Sverige samt till Köpenhamn, Oslo och övriga Europa. Företaget erbjuder även flygtransfer, eventresor och chartrad trafik. Varje år görs mer än två miljoner resor med Swebus. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på våra egna bussar finns gratis internet. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebus.se.