Swebus: Fler turer till Kungsberget på sportlovet

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2016 08:22 CET

Foto: Rebecca Fredriksson. Fler bilder från hennes resa till Kungsberget finns här: http://www.rebfre.se/36665/

Swebus sätter in dagliga bussturer till Kungsberget under vecka 9 för alla sportlovslediga.

Under hela vintern kör Swebus till Kungsberget varje helg, men på sportlovet utökas trafiken till dagliga turer. Det innebär att från lördagen 27 februari till söndagen 6 mars kommer bussarna avgå dagligen från Stockholm klockan 7.00 och kör sedan via Uppsala hela vägen fram till liftarna i Kungsberget. På eftermiddagarna går bussen hem igen kl 16.15.

- Våra tidtabeller till Kungsberget är anpassade så att resenärer kan välja mellan att åka upp över dagen eller bo kvar flera dagar i Kungsberget, säger Christel Grip, presschef på Swebus..

I biljettpriset till Kungsberget ingår även liftkort för dagen.

För biljetter och övrig information, se http://www.swebus.se/Skidbussen/Kungsberget/