Swebus ger bort julklappar med Viktor Frisk

Pressmeddelande   •   Dec 08, 2015 07:30 CET

Fredagen den 18 december startar Swebus en stor julklappsjakt ombord på bussarna tillsammans med bland annat Piratförlaget och profilen Viktor Frisk. Under sex dagar regnar det julklappar ombord på utvalda bussar och alla som reser med Swebus är med i jakten.

Dagarna innan julafton är en av årets mest reseintensiva perioder med mycket resenärer ute på stationerna och ombord på bussarna. Då passar Swebus på att starta #swebusklappjakt.

– Vi vill sprida extra bra julstämning i år med julklappar, vars innehåll är tänkt att komma till användning under resan, säger Christel Grip, presschef på Swebus. Och har man redan läst boken man får så kan man ju byta med grannen.

Julklapparna göms i bussarna av profilen Viktor Frisk och bloggerskan Sara Tjulander, som även kommer ge sina följare chansen att vinna hela säckar med klappar. I paketen gömmer sig bland annat böcker skrivna av Liza Marklund och Mark Levengood, samt hörlurar från Urbanears.

– Det blir extra lyxigt för de resenärer som hamnar på julklappsbussarna, en julklapp redan på vägen till julfirandet blir en härlig start på resan, säger Cherie Fusser på Piratförlaget.

Alla som reser med Swebus under perioden 18 - 23 december har chansen att hitta en julklapp i #swebusklappjakt. Biljetter finns ute till försäljning och kan köpas på www.swebus.se.