Swebus gör spökbuss med Partykungen inför halloween

Pressmeddelande   •   Okt 14, 2016 08:39 CEST

Bente Schramm ombord på Spökbussen

Idag är det premiär för Swebus halloweenbussar. Tillsammans med Partykungen och Youtube-profilen Bente Schramm har fem expressbussar förvandlats till spökbussar fulla med spindelnät, drypande låtsasblod och skelett.

I samarbete med Partykungen, Nordens ledande nätbutik för bland annat maskeradkläder, partyprylar och halloweendekor, har fem Swebus-bussar fått en ny kuslig inredning. Dessutom har Youtube-profilen Bente Schramm hjälpt till med pimpningen av halloweenbussarna och förvandlingen går att se i hennes Youtube-kanal.

– Det här är ju ett fasansfullt roligt sätt att åka buss på, säger Bente Schramm. Under förvandlingen av bussen fick vi även hjälp av några av mina följare som dök upp efter att de sett på Snapchat vad jag höll på. Extra roligt så klart, och resultatet blev grymt.

Halloweenupplevelsen den 31 oktober hos Swebus innehåller mer – allt från godis för de yngre resenärerna till skräck och blod för de lite äldre. Vissa förare kommer även att byta skepnad.

– Vi vill ger våra resenärer, stora som små, en häftig upplevelse inför och inte minst på själva halloween, säger Christel Grip, presschef på Swebus. Vi har dock tänkt på att förarna inte ska bli så läskiga så att de skrämmer resenärer och medtrafikanter.

Den första spökbussen avgår redan idag mellan Stockholm och Göteborg. Från och med den 27 oktober till och med 31 oktober, kommer alla fem halloweenbussarna vara satta i trafik för alla resenärer.

Swebus är Sveriges ledande expressbussföretag med fler än 10 000 avgångar per vecka. Swebus erbjuder resor till cirka 352 orter i Sverige samt till Köpenhamn, Oslo och övriga Europa. Företaget erbjuder även flygtransfer, eventresor och chartrad trafik. Varje år görs mer än två miljoner resor med Swebus. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på våra egna bussar finns gratis internet. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebus.se.