Swebus kör direktbuss till DreamHack Masters i Malmö

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2016 08:51 CET

I dag släpper Swebus resor till DreamHack Masters som kommer hållas i Malmö Arena 16 - 17 april. Direktbussar kör under hela turneringen från orter som Stockholm, Göteborg, Jönköping och Oslo.

Under perioden 15 - 18 april sätter Swebus in direktturer till och från DreamHack Masters i Malmö. Besökare kommer resa från stora delar av Sverige, men även från Europas storstäder. Långväga resenärer har möjlighet att göra ett byte i Köpenhamn till Eurolines anslutande bussar vidare till hela Europa.

– Det här blir första gången som Swebus kör till DreamHack Masters, säger Christel Grip, presschef på Swebus. Dessutom känns det extra kul att vi kan erbjuda expressbussar till resenärer från hela Europa till och från turneringen.

Dreamhack Masters är den första upplagan som hålls i Malmö, en turnering i spelet Counter-Strike: Global Offensive. Turneringen lockar 16 av världens bästa lag som reser till Sverige för att tävla.

Biljetter till DreamHackbussen finns från och med i dag ute till försäljning och bokas billigast på www.swebus.se.

Avgångar till Malmö Hyllie 15 april:

Oslo - DreamHack Masters Malmö

07.00 - 11.23

14.40 - 18.38

01.45 - 05.43

Bussen stannar på följande hållplatser på vägen: Kalnes sjukhus, Sarpsborg, Tanum, Uddevalla, Göteborg, Varberg, Falkenberg, Halmstad, Helsingborg, Lund, Malmö C, Hyllie, Kastrup och Köpenhamn.

Stockholm - DreamHack Masters Malmö

11.00 - 19.48

Bussen stannar på följande hållplatser på vägen: Uppsala, Södertälje Syd, Nyköping, Norrköping, Linköping, Ödeshög, Jönköping, Värnamo, Ljungby, Helsingborg, Lund och Malmö C.

Avgångar från Malmö Hyllie 17 april:

DreamHack Masters Malmö - Göteborg

21.40 - 01.40

Bussen stannar på följande hållplatser på vägen: Malmö C, Lund, Varberg, Helsingborg, Halmstad, Falkenberg och Varberg.

Avgångar från Malmö Hyllie 18 april:

DreamHack Masters Malmö - Stockholm

09.12 - 18.20

Bussen stannar på följande hållplatser på vägen med byte i Stockholm: Malmö C, Lund, Helsingborg, Ljungby, Värnamo, Jönköping, Ödeshög, Linköping, Norrköping, Nyköping, Södertälje Syd och Uppsala.