Swebus lanserar årets fjällresor med nya skiddestinationer

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2015 08:41 CET

Idag släpper Swebus hela vinterns utbud av fjällresor. Den skidsugne kan välja bland 1000-tals resor till skidorter såsom Vemdalen, Kungsberget och Trysil.

Snön lyser med sin frånvaro i stora delar av Sverige, men många av landets skidorter har kunnat öppna ändå. Skidsäsongen drar igång på allvar till helgen och Swebus ser redan att bokningarna av resorna börjar komma in.

- Det verkar finnas otåliga entusiaster som vill göra skidpremiär och som hänger på låset, säger Christel Grip, presschef på Swebus. I år kan vi erbjuda ett bredare utbud av fjällresor än tidigare tack vare samarbeten med både norska och svenska bussbolag. Nyheter i utbudet är bland annat Trysil, Vemdalen och Lofsdalen.

I Swebus utbud av fjällresor märks bland annat:

Kungsberget
Varje lördag och söndag hela vintern avgår Swebus bussar från Stockholm mot Kungsberget via Uppsala. Tidtabellen är anpassade för att resenärerna ska hinna spendera en heldag i skidbacken och sedan komma hem till stan igen lagom till middagen. Och i biljettpriset ingår liftkortet. Premiärbussen avgår nu på lördag klockan 7.00 från Cityterminalen i Stockholm. För priser och tidtabeller, se: http://www.swebus.se/Skidbussen/Kungsberget/

Trysil
Tack vare ett nytt samarbete med det norska expressbusskedjan NOR-WAY Bussekspress kan Swebus för första gången erbjuda resor till den populära norska skidorten Trysil. Bussarna går via Oslo, så resnärerna startar Trysil-resan på Swebus linjer från Stockholm via Karlstad mot Oslo respektive Köpenhamn/Malmö via Göteborg mot Oslo. Utöver Trysil tar Swebus dig till tio andra destinationer i Norge i samarbete med NOR-WAY Bussekspress, se mer information här: http://www.swebus.se/Kundsupport/Partners/NOR-WAY-Bussekspress/

Vemdalen, Björnrike och Klövsjö
Tillsammans med bussbolaget Härjedalingen erbjuder Swebus resor bland annat till Vemdalen och de angränsande skidorterna Björnrike och Klövsjö. Bussarna avgår dagligen hela vintern. Utöver dessa orter kan man via Swebus resa med Härjedalingens bussar till 30 orter i norra Sverige, däribland ytterligare skidorter såsom Lofsdalen, Funäsdalen, Tänndalen, Bruksvallarna och Ramundberget. För mer information, tidtabeller och biljetter, se: http://www.swebus.se/Kundsupport/Partners/harjedalingen/