Swebus lanserar fler direktförbindelser till Arlanda

Pressmeddelande   •   Jan 25, 2017 08:37 CET

Swebus ökar sin expressbusstrafik till Arlanda från Linköping, Norrköping och Nyköping med närmare 70 procent. Anledningen är att fler vill ta bussen till flyget i takt med att flygresandet ökar, samtidigt som höga parkeringsavgifter avskräcker många från att köra bil. De nya bussarna börjar trafikera Arlanda den 13 mars, men biljetterna släpps till försäljning idag.

Expressbussföretaget Swebus erbjuder idag 3-5 bussar per dag mellan Linköping, Norrköping, Nyköping och Arlanda utan byte på vägen. Under de senaste åren har antalet resenärer på sträckan ökat, och det är både flygresenärer och arbetspendlare som i högre grad väljer Swebus. För att ge resenären ännu fler smidiga resor att välja bland utökar Swebus därför turtätheten till 7-9 direktförbindelser per dag i vardera riktning.

– Vi bedömer att drivkraften bakom den ökade efterfrågan efter våra bussresor till Arlanda främst beror på att flygresandet ökar, men också ett ökat intresse för att ta bussen till flyget, säger Christel Grip, presschef på Swebus. Många anser exempelvis att det är för dyrt att parkera bilen vid flygplatsen, vilket gynnar det kollektiva resandet.

Alla Swebus egna bussar till Arlanda är utrustade med gratis wifi samt eluttag, och resan med expressbussarna är märkta med Bra miljöval. För flygresenärer med mycket bagage kan extra bagage bokas i samband med köp av resa på www.swebus.se.

Fakta om Swebus resor Linköping – Arlanda:

• Från och med den 13 mars kommer det att avgå 7-9 bussar per dag åt vardera hållet på sträckan Linköping – Arlanda. Det innebär 115 avgångar per vecka.
  • Första bussen till Arlanda avgår dagligen klockan 03.55 från Linköpings Fjärrbussterminal. Sista bussen tillbaka går från Arlanda klockan 22.10.
  • Restiden är runt tre timmar och 45 minuter.
  • Priset för en resa är från 209 kronor.

Fakta om Swebus resor Norrköping – Arlanda:

• Från och med den 13 mars kommer det att avgå 7-9 bussar per dag åt vardera hållet på sträckan Norrköping – Arlanda. Det innebär 115 avgångar per vecka.
  • Första bussen till Arlanda avgår dagligen klockan 04.35 från Norrköping Resecentrum. Sista bussen tillbaka går från Arlanda klockan 22.10
  • Restiden är runt tre timmar och 10 minuter.
  • Priset för en resa är från 229 kronor.

Fakta om Swebus resor Nyköping – Arlanda:

• Från och med den 13 mars kommer det att avgå 7-9 bussar per dag åt vardera hållet på sträckan Nyköping – Arlanda. Det innebär 113 avgångar per vecka.
  • Från Nyköping avgår första bussen till Arlanda klockan 05.25 från Nyköping Busstation. Sista bussen tillbaka går från Arlanda klockan 22.10.
  • Restiden är runt två timmar och 20 minuter.
  • Priset för en resa är från 139 kronor.

Swebus är Sveriges ledande expressbussföretag med fler än 10 000 avgångar per vecka. Swebus erbjuder resor till cirka 352 orter i Sverige samt till Köpenhamn, Oslo och övriga Europa. Företaget erbjuder även flygtransfer, eventresor och chartrad trafik. Varje år görs mer än två miljoner resor med Swebus. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på våra egna bussar finns gratis internet. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebus.se.