Swebus lanserar snabbturer Stockholm - Karlstad

Pressmeddelande   •   Sep 26, 2014 08:29 CEST

Swebus sätter in extra snabba turer mellan Stockholm och Karlstad på fredagar och söndagar. De nya turerna är 30 minuter snabbare än Swebus vanliga turer.

Genom att bara göra ett stopp på vägen i Örebro kortas restiden mellan Stockholm och Karlstad ner till fyra timmar.

- Med inga eller några få stopp på vägen kan vi få ner restiden ordentligt, säger Christel Grip, presschef på Swebus. Värt att nämna är även att snabbturerna inte kommer att skilja sig åt i pris. Resenärerna får den snabbare restiden med på köpet.

Den första snabbturen avgår nästa fredag den 3 oktober. Varje vecka erbjuder Swebus 40 avgångar från Karlstad till Stockholm och lika många avgångar tillbaka.