Swebus ökar utbudet av fjällresor i samarbete med Fjällexpressen

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2016 09:16 CET

Lagom till att sportloven drar igång utökar Swebus sitt linjenät med nya busslinjer till fjällorter såsom Sälen, Trysil och Idre. Linjerna trafikeras av Fjällexpressen och avgår från Malmö, Göteborg och Stockholm.

- Det är populärt att ta bussen till fjällen på sportlovet, så det känns väldigt bra att kunna erbjuda fler resor till skidorter tillsammans med Fjällexpressen, säger Christel Grip, presschef på Swebus.

De nya busslinjerna som som läggs till i Swebus linjenät avgår dels från Stockholm och dels från Malmö via Göteborg. På vägen mot fjällen stannar bussarna i exempelvis Helsingborg, Halmstad, Trollhättan och Åmål. Bussarna kör sedan till Sälen, Trysil och Idre.

- Fjällexpressen är ett välkänt varumärke för fjällresenärer som funnits ända sedan 90-talet, säger Johan Fagerström, VD på Sohlberg Buss som driver Fjällexpressen. Med det här samarbetet knyter vi ihop våra resor med Swebus övriga linjenät. Vi hoppas locka ännu fler att lämna bilen hemma och ta bussen istället när man ska till fjällen.

Sedan tidigare erbjuder Swebus resor till flera fjälldestinationer såsom Kungsberget, Vemdalen, Björnrike och Klövsjö.

För tidtabeller och prisinformation: http://www.swebus.se/Skidbussen/Fjallexpressen/

Johan Fagerström, VD Sohlberg Buss, e-post: johan.fagerstrom@sohlbergbuss.se, telefon: 0708 – 99 11 39