Swebus öppnar popup-butik på Malmö C i jul - erbjuder wifi och mobilladdning

Pressmeddelande   •   Dec 17, 2015 08:46 CET

Idag slår Swebus upp dörrarna till en popup-butik på Malmö C för att hjälpa stressade julresenärer med trafikinformation, mobilladdning och gratis wifi.

Swebus har egna butiker på stationerna I Stockholm, Jönköping och Göteborg men ingen i Malmö. Lagom till att julrusningen drar igång öppnar Swebus därför en tillfällig butik på Malmö C.

– När det är många som reser samtidigt ökar behovet av information, så vi vill vara på plats där resenärerna är, säger Christel Grip, presschef på Swebus. Vi tar med oss vår mobilladdningsstolpe som vi brukar använda på Bråvallafestivalen, ett gratis wifi och en kaffebryggare – allt för att skapa en oas för resenärer mitt i julstressen.

Hos Swebus startar den riktiga julrusningen imorgon fredag. Den största resdagen i jul är på onsdag den 23 december.

– Vi sätter löpande in extrabussar för att skapa fler platser, men ska man resa den 23 december bör man köpa sin biljett idag, säger Christel Grip.

Fakta om Swebus popup-butik på Malmö C

• Öppet 17 december till och med 23 december mellan klockan 7.00-19.00.
  • Bemannat med Swebus personal för trafikinformation och biljettförsäljning.
  • Utrustat med mobilladdningsstolpe och wifi fritt för alla resenärer att använda
  • Gratis kaffe och pepparkakor
  • Placerad mitt på Malmö C utanför Pressbyrån