Swebus sätter in extrabussar på grund av bombhot mot tåget

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2017 16:51 CET

Swebus bussar påverkas inte av bombhoten som riktats mot två tåg tidigare under eftermiddagen utan kan avgå enligt tidtabell. Trafikledningen har satt in extrabussar i både Göteborg och Södertälje för att drabbade tågresenärer ska få plats. Bombhoten har lett till att Swebus hållplats i Södertälje tillfälligt har flyttats till Ingo bensinstation.

Bombhoten som kom på torsdagseftermiddagen har lett till att två tåg fått utrymmas. Tågtrafik till och från Göteborg och Södertälje Syd påverkas. I Göteborg har Swebus satt in extrabussar för att klara av det höga trycket från drabbade tågresenärer.

– Vi märkte av ett extra tryck direkt och har därför satt in extrabussar, så det finns platser, säger Christel Grip, presschef på Swebus. Vi uppmanar resenärerna att hålla sig uppdaterade via swebus.se angående tillfälliga hållplatsflyttar.

I samband med bombhotet på Södertälje syd byter Swebus hållplats tillfälligt till Ingo bensinstation.

Aktuell trafikinformation och upplysningar för resenärer:

Swebus är Sveriges ledande expressbussföretag med fler än 10 000 avgångar per vecka. Swebus erbjuder resor till cirka 352 orter i Sverige samt till Köpenhamn, Oslo och övriga Europa. Företaget erbjuder även flygtransfer, eventresor och chartrad trafik. Varje år görs mer än två miljoner resor med Swebus. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på våra egna bussar finns gratis internet. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebus.se.