Swebus sätter in extraturer Västerås – Stockholm under banarbete

Pressmeddelande   •   Okt 27, 2016 07:10 CEST

I nästa vecka ökar Swebus avgångarna mellan Västerås och Stockholm på grund av ett planerat tågstopp.

Från natten mot tisdagen den 1 november till måndagen den 7 november klockan 04.30 kommer Trafikverket genomföra banarbete på Mälarbanan mellan Barkarby och Kallhäll. Banarbetet orsakar kraftiga störningar i tågtrafiken och många resenärer väljer expressbussen istället för kortare restid. Därför ökar Swebus avgångarna med två dagliga turer åt vardera håll mellan Västerås och Stockholm.

– Med både höstlov och banarbete samtidigt får vi ett extra högt tryck på våra bokningar, säger Christel Grip, presschef för Swebus. Under senaste banarbetet på sträckan i augusti mer än dubblerades antalet resenärer hos oss.

Extraturerna avgår 1–3 november från Västerås till Stockholm klockan 06.30 och 16.00. Bussarna tillbaka avgår klockan 09.15 och 18.00.

– Från tisdag till torsdag tror vi att pendlarna vill ha fler turer att välja bland, säger Christel Grip. På fredagen är många lediga, så då är pendlingsbehovet inte lika stort. Vi är dock beredda att sätta in extrabussar på kort varsel.

Utöver de extra avgångarna finns det ytterligare upp till åtta avgångar mellan Stockholm, Västerås och Örebro varje dag att välja på. För tidtabell och biljetter, se www.swebus.se.

Swebus är Sveriges ledande expressbussföretag med fler än 10 000 avgångar per vecka. Swebus erbjuder resor till cirka 352 orter i Sverige samt till Köpenhamn, Oslo och övriga Europa. Företaget erbjuder även flygtransfer, eventresor och chartrad trafik. Varje år görs mer än två miljoner resor med Swebus. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på våra egna bussar finns gratis internet. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebus.se.