Swebus sätter in extraturer Västerås – Stockholm under sommarens stora banarbete

Pressmeddelande   •   Maj 12, 2016 08:15 CEST

Swebus ökar turtätheten mellan Västerås och Stockholm i sommar på grund av kommande tågstopp under banarbetet på Mälarbanan.

Mellan den 11 juni och den 8 augusti kommer Trafikverket att genomföra banarbete på Mälarbanan mellan Barkarby och Kallhäll, vilket orsakar stora störningar i tågtrafiken. Många tågresenärer väljer då Swebus expressbussar istället på sträckan Västerås – Stockholm för en kortare restid utan byten. Därför ökar Swebus nu avgångarna på vardagarna med tre nya turer åt vardera håll mellan Västerås och Stockholm.

– De extra avgångarna är anpassade för pendlare från Västerås som behöver resa till Stockholm på morgonen och tillbaka hem på kvällen, säger Christel Grip, presschef på Swebus. Totalt kommer vi på vardagar att köra upp till tio avgångar i vardera riktning.

De extra avgångarna sätts in från och med måndagen den 11 juni fram till midsommarhelgen, då sommarsemestrarna startar och resenärernas behov av att resa till arbetet bedöms minska.

Swebus extraturer Västerås – Stockholm 11 juni – 26 juni

Västerås – Stockholm
Måndag – fredag
6.30 – 8.00
7.15 – 8.45
16.00 – 17.30

Stockholm – Västerås
Måndag – fredag
9.15 – 10.45
17.00 – 18.30
18.00 – 19.30

Med ovanstående extraturer erbjuder Swebus upp till tio dagliga turer i båda riktningarna mellan Västerås och Stockholm. För tidtabell och biljetter, se www.swebus.se.

Swebus är Sveriges ledande expressbussföretag med fler än 10 000 avgångar per vecka. Swebus erbjuder resor till cirka 280 orter i Sverige samt till Köpenhamn, Oslo och övriga Europa. Företaget erbjuder även flygtransfer, eventresor och chartrad trafik. Varje år görs mer än två miljoner resor med Swebus. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på våra egna bussar finns gratis internet. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebus.se.