​Swebus samarbetar med Gimo Buss för Uppsala-linje

Pressmeddelande   •   Jan 08, 2016 07:39 CET

Swebus har startat ett samarbete med Gimo Buss för delar av trafiken mellan Uppsala och Stockholm. För resenärerna innebär samarbetet en möjlighet att åka till och från Kista. En morgontur och en kvällstur försvinner från sträckan, men kvar finns mellan 11 och 13 avgångar varje vardag,

Från och med den 13 januari kommer Gimo Buss att köra en morgontur från Uppsala till Stockholm och en kvällstur åt andra hållet åt Swebus. Samarbetet innebär även ett nytt stopp i Kista.

En tur på morgonen, som har gått från Uppsala kl 08.05 och en tur från Stockholm kl 17.35 försvinner från sträckan. Det innebär att det numera går mellan sex och åtta turer från Uppsala till Stockholm och fem turer från Stockholm till Uppsala på vardagar.

Fler samarbeten i Swebus vinter/vår-tidtabell:

Sträckan Örebro-Linköping kommer att trafikeras av Norlings Buss.

Sträckan Västervik-Jönköping kommer att trafikeras av Kjells Buss.

Swebus kommer att stå för försäljningen av biljetter som tidigare och Swebus resevillkor kommer att gälla såväl för tilläggsprodukter som för husdjur och reklamationer. Bussarna kommer även att se ut som en vanlig Swebus-buss.