Swebus satsar på Landvetter i ny tidtabell

Pressmeddelande   •   Jan 07, 2016 11:32 CET

Den 11 januari börjar Swebus nya tidtabell att gälla. En av de viktigaste förändringarna är en satsning på Landvetter med totalt 13 nya möjligheter att ta sig från Jönköping till Landvetter i veckan. Dessutom sker normala säsongsanpassningar efter den intensiva jultrafiken.

Swebus vinter- och vårtidtabell införs den 11 januari och gäller fram till den 19 juni. Den största nyheten är en satsning på förbättrad trafik mellan Jönköping och Landvetter på grund av ökad efterfrågan. En extra avgång införs till och från Jönköping. Den innebär att det nu går att ta bussen från Jönköping 7.35 och vara framme på Landvetters flygplats 9.30. Turen stannar även i Borås och Ulricehamn. Dessutom gör ytterligare en buss ett stopp i Landvetter på linjen från Stockholm till Göteborg.

- Vi har sett ett ökat resande från Jönköping till Landvetter under en längre tid, säger Christel Grip, presschef på Swebus. Det har möjliggjort den här ökningen.

Efter julhelgerna är det en naturlig lågsäsong för resandet i Sverige. Därför anpassar Swebus utbudet till den lägre efterfrågan genom att tillfälligt minska utbudet under vecka 2-11, som tidigare år. Exakt vilka avgångar som påverkas kan ses på www.swebus.se

Den nya tidtabellen innebär även andra mindre förändringar i avgångstider och turer som kan ses på www.swebus.se.