Swebus satsar på sociala medie-profiler – julkampanjar med Jonas Fagerström

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2015 09:06 CET

Som tidigare meddelat julkampanjar Swebus i år med sociala medieprofilerna Viktor Frisk och Sara Tjulander som gömmer julklappar på bussarna. Idag inleds ännu ett samarbete med Facebook-komikern Jonas Fagerström.

Julhelgen är en av Swebus mest reseintensiva period. Många av de som reser är ungdomar i åldern 18 - 24 år och för att nå målgruppen i år satsar man stort på samarbeten med sociala medie-profiler. Det senaste tillskottet bland profilerna är Facebook-komikern Jonas Fagerström som får resenärer i julstämning på sitt sätt.

– Det här är min fjärde film med Swebus och vi bjöd in resenärer att medverka i julfilmen, säger Jonas Fagerström. Jag vill ge något tillbaka till mina fans, så det var roligt att se förvåningen när de öppnade paketen och hittade en hummer.

Swebus samarbetar sedan tidigare med profilerna Viktor Frisk och Sara Tjulander i #swebusklappjakt som sker 18-23 december på utvalda bussar.

– Satsningen handlar om att nå ut till målgruppen och för att lyckas har vi valt att arbeta med innehåll och populära sociala medie-profiler, säger Christel Grip, kommunikationschef på Swebus. Vi vet att många glömmer bort att tänka på att bussen finns när de ska välja färdsätt i jul, även om vi är ett prisvärt och inte minst punktligt alternativ även vintertid. Därför vill vi påminna om att vi finns genom att synas i flera sociala medie-profilers kanaler på deras eget sätt.

Biljetterna för julresorna finns ute till försäljning på www.swebus.se, per telefon 0771-218 218 och i Swebus butiker.