Swebus släpper nya fjällresor – inleder samarbete med Härjedalingen

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2015 08:04 CET

Nu utökar Swebus sitt linjenät med orter såsom Östersund, Vemdalen, Funäsdalen, Järvsö och Bollnäs. Tack vare ett nytt samarbete med bussföretaget Härjedalingen breddar Swebus reseutbudet till norra Sverige med över 30 orter.

Härjedalingens busslinjer från Stockholm mot Östersund, Vemdalen och Funäsdalen utgör från och med idag även en del av Swebus linjekarta. Förutom att busslinjerna går till flera skidorter, så stannar bussarna även i orter såsom Sveg, Ljusdal, Järvsö och Bollnäs. Alla resorna går att hitta på www.swebus.se.

- Det är fantastiskt kul att vi kan erbjuda fler destinationer i norra Sverige och fjällen, säger Christel Grip, presschef på Swebus. Vi vet att det är populärt att ta bussen till fjällen, många vill slippa köra bil på de lite mindre vägarna i fjällen.

Totalt avgår tre bussar dagligen mot Järvsö och Bollnäs, varav en går vidare norr ut mot Vemdalen och Funäsdalen. Mot Östersund går bussen varje fredag, söndag och måndag. Alla bussar avgår från Stockholm Cityterminal och ankyter där till Swebus övriga linjenät med över 150 orter i södra Sverige.

- Det känns kul att med vi nu bättre knyter ihop norra och södra Sverige, säger Robert Mohlin, VD för Härjedalingen. Resenärer kan enkelt ta sig hela vägen från exempelvis Jönköping till Östersund på en och samma bussbiljett.

Ombord på bussarna finns gratis wifi och eluttag. För tidtabell och ytterligare information, se https://www.swebus.se/Kundsupport/Partners/Harjedalingen/

Christel Grip, presschef på Swebus, e-post: christel.grip@swebus.se, pressjour: 0701-87 12 00Robert Mohlin, VD för Härjedalingen, e-post: robert@harjedalingen.se, tel: 070-677 16 38