Swebus släpper pendlarbiljetterna till Sweden Rock Festival

Pressmeddelande   •   Maj 12, 2016 07:32 CEST

Årets pendlarresor till Sweden Rock Festival finns nu ute till försäljning hos Swebus. Pendlarbussarna går under festivalen 8-11 juni från orter som Kristianstad, Ronneby och Karlshamn.

I år ska Swebus köra all pendlartrafik till och från Sweden Rock Festival. Det innebär att besökarna för första gången kan köpa sina bussbiljetter på förhand via nätet och från och med idag finns biljetterna ute på www.swebus.se/swedenrock.

I dagens biljettsläpp finns två olika sorters bussbiljetter, tur- och returbiljetter samt 3-dagars tur- och returbiljetter. Även enkelbiljetter kommer att finnas till försäljning men släpps först i samband med att festivalen drar igång.

Följande pendlarlinjer kommer Swebus att köra till Sweden Rock 8-11 juni:

• Karlshamn - Sweden Rock via Kolleviks camping, First hotel Carlshamn, Sjukhuset Sölvesborgsvägen och Best Western Karlshamn.
  • Olofström - Sweden Rock via Jämshög
  • Sölvesborg - Sweden Rock
  • Hällevik - Sweden Rock via Hanöhus, Mjällbyhus, Mjällby Centrum och Lörby Djupekås.
  • Ronneby - Sweden Rock via Ronneby Brunn
  • Kristianstad - Sweden Rock via Bromölla Camping.

Biljettpriset varierar mellan 160 kronor och 270 kronor för en tur- och returbiljett. Biljettpriset för tre-dagars tur- och returbiljett varierar mellan 460 kronor och 770 kronor. Tidtabeller för pendlarbussarna finns här.

Swebus erbjuder även expressbussresor till Sweden Rock Festival från Uppsala, Stockholm, Norrköping, Västervik och Kalmar.

Swebus är Sveriges ledande expressbussföretag med fler än 10 000 avgångar per vecka. Swebus erbjuder resor till cirka 280 orter i Sverige samt till Köpenhamn, Oslo och övriga Europa. Företaget erbjuder även flygtransfer, eventresor och chartrad trafik. Varje år görs mer än två miljoner resor med Swebus. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på våra egna bussar finns gratis internet. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebus.se.