Swebus släpper resor till Vansbrosimningen och Vansbro tjejsim

Pressmeddelande   •   Mar 31, 2014 16:16 CEST

Nu släpper Swebus resor till simmarhelgen i Vansbro den 4-6 juli från Stockholm via Enköping och Västerås. De lopp som i år går att resa till är Vansbro Halvsim, Vansbrosimningen och Vansbro tjejsim.

Vansbrosimningen är Sveriges största öppet-vatten-evenemang och ingår i En Svensk Klassiker, kombinationen av fyra stora svenska långlopp som funnits sedan 1972.

– Det är tredje året i rad vi nu väljer att köra till Vansbro och tycker det är jättekul att så många valde att ta bussen till simningen förra året, säger Christel Grip, presschef på Swebus.

– En Svensk Klassiker handlar om träning, gemenskap och hälsa. Vi hoppas att bussfärden kan vara ett ypperligt tillfälle att peppa inför det kommande loppet men också ett skönt sätt att slappna av efteråt, på vägen hem, säger Christel Grip.

I år har Swebus också en ambassadör på plats som ska blogga om sin upplevelse under loppet. Träningsbloggerskan Kristina Rosenberg går att följa redan nu för att se hur hon förbereder sig inför loppet.

– Det är alltid roligt att utmana sig själv och lära sig nya saker. Att simma på öppet vatten har jag egentligen aldrig gjort - det känns både skrämmande och lockande, säger Kristina Rosenberg, Swebus ambassadör.

Läs mer om Kristina Rosenberg här.

Resor från Stockholm via Enköping och Västerås till Vansbrosim:
4 juli - 6 juli  6.00 - 10.30

Hemresor från Vansbrosim till Stockholm via Västerås och Enköping:
4 juli - 6 juli 17.00 - 21.30

Boka din resa på Swebus.se