Swebus: Snabbturer kortar resan till Malmö i jul

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2016 07:45 CEST

Dagen före julafton den 23 december sätter Swebus in snabbturer med kortare restid på sex olika sträckor. Mellan Malmö och Göteborg kortas restiden med upp till 55 minuter.

– Tack vare mindre stopp på vägen kan restiden kortas, säger Christel Grip, presschef på Swebus. Är du dessutom ute i god tid sparar du både tid och pengar.

Mellan Malmö - Göteborg kan resenärer få upp till 55 minuter kortare julresa. Tidsvinsten ser olika ut beroende på sträcka:

• Jönköping - Göteborg: upp till 15 minuter snabbare resa
  • Stockholm - Jönköping: upp till 50 minuter snabbare resa
  • Göteborg - Oslo: upp till 10 minuter snabbare resa
  • Malmö - Göteborg: upp till 55 minuter snabbare resa
  • Stockholm - Karlstad: upp till 15 minuter snabbare resa
  • Karlstad - Oslo: upp till 15 minuter snabbare resa

Totalt sätter Swebus in 101 extra avgångar i jul, däribland snabbturer på sex olika sträckor. Julresorna finns ute från och med idag på www.swebus.se.

Swebus är Sveriges ledande expressbussföretag med fler än 10 000 avgångar per vecka. Swebus erbjuder resor till cirka 352 orter i Sverige samt till Köpenhamn, Oslo och övriga Europa. Företaget erbjuder även flygtransfer, eventresor och chartrad trafik. Varje år görs mer än två miljoner resor med Swebus. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på våra egna bussar finns gratis internet. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebus.se.