Swebus: Stora förseningar i Stockholms snöoväder

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2016 18:16 CET

Swebus turer till och från Stockholm är kraftigt försenade på grund av dålig framkomlighet i snöovädret. Orsaken är främst att långtradare blockerar vägarna. Prognosen är att trafiksituationen kommer att lösa sig under kvällen.

Totalt har sex bussar på väg in och ut från Stockholm drabbats av förseningar på upp till tre timmar.

Trafikverket beskriver situationen i Stockholms län som extrem. Bland annat är det svårt att ploga, eftersom vägarna är fulla av stillastående fordon.

Resenärer uppmanas att hålla sig uppdaterade på Swebus trafikinformation på swebus.se. För realtidsinformation om var bussen befinner sig, se: www.swebus.se/Express/Hitta-bussen/

Swebus är Sveriges ledande expressbussföretag med fler än 10 000 avgångar per vecka. Swebus erbjuder resor till cirka 352 orter i Sverige samt till Köpenhamn, Oslo och övriga Europa. Företaget erbjuder även flygtransfer, eventresor och chartrad trafik. Varje år görs mer än två miljoner resor med Swebus. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på våra egna bussar finns gratis internet. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebus.se.