Swebus tillsätter ansvarig för B2B-försäljning

Pressmeddelande   •   Sep 19, 2014 08:00 CEST

Swebus fortsätter sin satsning på beställningstrafik och rekryterar Jonas Berglund som ansvarig för företagsförsäljningen.

Förutom att vara Sveriges ledande expressbussföretag erbjuder Swebus beställningstrafik till företag, organisationer och privata evenemang. Bland kunderna märks Branäsgruppen, Svenska innebandyakademin och FKP Scorpio AB. Nu ökar Swebus sin satsning på detta affärsområde genom att tillsätta Jonas Berglund som ansvarig för B2B-försäljningen.

- Swebus är ett starkt varumärke bland privatresenärer, mitt jobb är bland annat att göra oss mer kända för vår beställningstrafik, säger Jonas Berglund. Med hjälp av våra erfarna trafikledare och vårt nätverk av busspartners erbjuder vi kunderna skräddarsydda och trygga busstransporter. Det är många logistiska frågor som behöver hanteras både innan och under en körning, och det är vi på Swebus experter på att lösa.

Jonas Berglund har arbetat med B2B-försäljning sedan 1998 och kommer närmast från affärsresebyrån Ticket Biz.

För mer information om Swebus beställningstrafik, se: http://www.swebus.se/Hyra-buss/

Swebus är Sveriges ledande expressbussföretag med fler än 10 000 avgångar per vecka. Företaget erbjuder även eventresor och chartrad trafik till företag, organisationer och privatpersoner. Swebus ingår i Nobinakoncernen, Nordens största aktör inom persontrafik med buss med tillgång till över 5000 bussar av varierande storlek. Tillsammans med Nobina, ett nätverk av busspartners runt om i hela landet och inte minst våra egna erfarna förare, skapar Swebus skräddarsydda busstransporter med hög säkerhet och bekvämlighet. Swebus erbjuder även olika tilläggstjänster, såsom strajpning av bussens utsida eller wifi ombord. För mer information, se  http://www.swebus.se/Hyra-buss/