Swebus trafikrapport: 20 extrabussar mot Oslo för 17-majfirare

Pressmeddelande   •   Maj 16, 2014 08:31 CEST

Swebus trafikledning meddelar att de av anledning av Norges nationaldag imorgon den 17 maj sätter in extrabussar på sträckorna Köpenhamn - Oslo och Stockholm - Oslo. Totalt kommer 20 extrabussar sättas in under hela helgen för att skapa plats för alla som vill fira 17 maj på plats i Oslo. Högst tryck är det på biljetterna från Göteborg mot Oslo.

– Resandet mot Oslo drar igång idag och de flesta åker tillbaka på söndag, säger Christel Grip,presschef på Swebus. Faktum är att det är populärt bland svenskar boende i de närliggande orterna som är med och firar Norges nationaldag. Är man ute i sista sekund så har vi lyckats släppa fler biljetter nu tack vare extrabussarna, så det finns platser kvar.

Främst är det Göteborgare som åker för att fira 17 maj i Oslo. Det är även popluärt bland Karlstadborna och Uddevallabor.