Swebus utsett till Sveriges grönaste bussvarumärke

Pressmeddelande   •   Maj 31, 2016 07:19 CEST

Swebus är för tredje året i rad Sveriges grönaste expressbussvarumärke. Det visar en årlig undersökning från konsultföretaget Differ.

För tredje året i rad ligger Swebus i topp inom kategorin transport när konsumenterna har bedömt varumärken utifrån ett miljö- och hållbarhetsperspektiv. Swebus är bästa bussföretag och placerar sig på plats tre av de elva transportföretagen som är med i undersökningen.

– Vi är väldigt glada över att resenärerna verkar förstå att Swebus är ett hållbart färdmedel, säger Christel Grip, presschef på Swebus. Våra egna undersökningar visar att många som aldrig reser med buss tror att expressbussen är en miljöbov, men det är helt fel. Vi har moderna, bränslesnåla bussar och alla våra resor är märkta med Bra miljöval.

Det är konsultföretaget Differ som för sjunde året i rad har undersökt vilka varumärken som konsumenterna tycker är grönast. Totalt har drygt 1000 personer från hela landet, i åldrarna 15-74 år, varit med och bedömt 86 av de största varumärkena i Sverige.

Swebus resor är sedan 2009 märkta med Naturskyddsföreningens märkning Bra miljöval.

Swebus är Sveriges ledande expressbussföretag med fler än 10 000 avgångar per vecka. Swebus erbjuder resor till cirka 280 orter i Sverige samt till Köpenhamn, Oslo och övriga Europa. Företaget erbjuder även flygtransfer, eventresor och chartrad trafik. Varje år görs mer än två miljoner resor med Swebus. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på våra egna bussar finns gratis internet. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebus.se.