Swebus: Viktor Frisk och Sara Tjulander överraskar sina fans med julklappar

Pressmeddelande   •   Dec 21, 2015 19:13 CET

I samarbete med Piratförlaget ordnade Swebus en jultävling i sociala medier där högsta vinsten var en stor säck med klappar. Vad vinnarna inte visste om var att säcken skulle delas ut av profilerna Viktor Frisk och Sara Tjulander.

Som tidigare meddelat har resenärer möjlighet att delta i #swebusklappjakt under perioden 18 - 23 december för chansen att hitta julklappar på bussarna. Dessutom tävlade profilerna Sarah Tjulander och Viktor Frisk ut en säck fylld med likadana klappar på Instagram. I tävlingen framgick det dock inte att profilerna själva skulle överlämna julklappssäcken.

– Det var väldigt roligt att se glädjen i ögonen när vi anlände med bussen och gav över julklappssäcken, men framförallt fick vi ge bort ett minne för livet, säger Sarah Tjulander.

För att vinna säcken var man tvungen att nominera sig själv eller någon annan samt skriva en kort motivering. Valet av vinnare föll på Nadine, 11 år från Upplands Väsby som nominerade sin familj. Samt Frida, 17 år från Rimbo som ville ge bort säcken till sin syster.

– Min lillasyster kunde inte sluta le och det gjorde mig väldigt varm i hjärtat, säger Frida från Rimbo.

#swebusklappjakt pågår fram till och med 23 december med chans att hitta julklappar ombord på bussarna. Med bara några dagar kvar till jul är det högt tryck på resorna. Swebus planerar att sätta in 120 extrabussar, men för att vara säker på att få en plats bör man boka sin biljett snarast på www.swebus.se.