Trafikrapport från Swebus: 42 extrabussar till nyår

Pressmeddelande   •   Dec 29, 2015 08:33 CET

Swebus sätter in 42 extrabussar inför nyårsafton för att skapa fler platser. Främst är det idag och imorgon som resenärer ger sig iväg till sitt nyårsfirande.

Väglaget är bra och trafikledningen rapporterar att alla bussar avgår enligt tidtabellen.

- Det har kommit en del snö på många av de vägar vi trafikerar men våra trafik flyter på bra, säger Christel Grip, presschef på Swebus. Alla våra bussar är utrustade med vinterdäck och självklart anpassar vi hastigheten efter vinterväglaget. Tack vare extrabussarna finns det platser kvar för den som behöver till nyår.

Aktuell trafikinformation och upplysningar för resenärer:

- Upplysning och försäljning: telefon 0771-218 218.
- Kundtjänst på Twitter och Facebook, öppettid vardagar kl 8-18.
- Trafikinformation på Swebus.se. Uppdateras löpande.

Aktuell trafikinformation för pressen:
- Pressjour: 0701-87 12 00
- Trafikinformation på Swebus.se. Uppdateras löpande.