Trafikrapport från Swebus: Bussresor erbjuds till försenade flygresenärer

Pressmeddelande   •   Maj 19, 2016 16:49 CEST

Trots att Luftfartsverkets problem i datakommunikationen verkar vara löst är många flyg fortfarande försenade. Drabbade flygresenärer som har Swebus-biljett för resa hem från flygplatsen erbjuds nu att åka med en senare avgång i mån av plats.

Luftfartsverket meddelade tidigare idag att de stoppat all flygtrafik på grund av stora datakommunikationsproblem. Nu sägs problemet vara avhjälpt, men flygtrafiken är fortfarande försenad efter datahaveriet. Många resenärer är strandsatta på flygplatserna. Därför har Swebus beslutat att flygresenärer på Landvetter och Arlanda som köpt Swebus-biljett för resa hem från flygplatsen och saknar ombokningsbar biljett, kan åka med en senare avgång i mån av plats utan extra kostnader.

– Vi gör allt vi kan för att hjälpa även de flygresenärer som inte har en ombokningsbar bussbiljett eller missa-bussen-skydd, säger Christel Grip, presschef på Swebus. De får åka med en senare avgång utan extra kostnad i mån av plats, och om det behövs kan vi sätta in extrabussar.

Swebus erbjuder direktbussar från Landvetter till orter som Göteborg, Borås och Jönköping. Swebus flygtransfer linje 866 Arlanda–Enköping–Västerås har timmestrafik stora delar av dygnet.

Aktuell trafikinformation och upplysningar för resenärer:

Information på Luftfartsverkets hemsida: http://www.lfv.se/nyheter/nyheter-2016/kommunikationsproblem2

Swebus är Sveriges ledande expressbussföretag med fler än 10 000 avgångar per vecka. Swebus erbjuder resor till cirka 280 orter i Sverige samt till Köpenhamn, Oslo och övriga Europa. Företaget erbjuder även flygtransfer, eventresor och chartrad trafik. Varje år görs mer än två miljoner resor med Swebus. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på våra egna bussar finns gratis internet. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebus.se.