Trafikrapport från Swebus Express: Inga förseningar i busstrafiken

Pressmeddelande   •   Jan 28, 2010 17:49 CET

Snövädret har avtagit i hela landet och Swebus Express bussar kör enligt tidtabellen igen. Väderprognosen för de närmaste dagarna visar på gynsamma förhållanden för att trafiken ska gå normalt.

- Vi trodde att vi skulle ha mer förseningar idag än vad som faktiskt har blivit fallet och nu kör vi enligt tidtabell igen, säger Ingvar Ryggesjö, pressansvarig för Swebus Express. Eftersom vi har flest resenärer under helgerna så känns det bra nu inför fredagen att allt pekar på att vi inte ska drabbas av förseningar.

Aktuell trafikinformation och upplysningar för resenärer:

- Upplysning och försäljning: telefon 0771-218 218. Personlig service ges vardagar kl 8-18, lördagar kl 9-15 och söndagar kl 9-18. Övrig tid finns talsvar.
- Kundtjänst på Twitter: http://www.twitter.com/SweExp_kund, vardagar kl 8-16.
- Trafikinformation på internet: http://www.swebusexpress.se/Reseinformation/Trafikinformation/. Uppdateras löpande.

Aktuell trafikinformation för pressen:

- Pressjour: 0701-87 12 00

För mer information, kontakta:
Ingvar Ryggesjö, pressansvarig för Swebus Express
ingvar.ryggesjo@swebusexpress.se, tel 0701-87 11 33
Pressjour: 0701-87 12 00

Om Swebus Express AB

Swebus Express AB är störst inom expressbusstrafik i Sverige och har över två miljoner passagerare per år på 10 000 avgångar per vecka. Med Swebus Express kan du resa till cirka 150 orter från Mora och Oslo i norr till Skåne och Köpenhamn i söder. Dessutom samarbetar Swebus Express med andra bussbolag för resor till Norrland och Europa. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på Swebus Express bussar finns gratis internet. Swebus Express ingår i Nobina AB, Nordens ledande bussföretag. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebusexpress.se.