Trafikrapport från Swebus Express: Vi sätter in ett 30-tal extrabussar

Pressmeddelande   •   Feb 23, 2010 16:00 CET

Swebus Express har hittills idag satt in ett 30-tal extrabussar för att klara av den kraftiga ökningen av resenärer. Under tisdagen har antalet resenärer fördubblats jämfört med en normal tisdag men det finns platser kvar på de flesta sträckorna. Bussarna är med några få undantag upp till 30 minuter försenade och inga turer har behövt ställas in.

Väglaget är som sämst runt Stockholm och Jönköping. I Stockholmsområdet har även trafiken periodvis stått helt stilla på grund av att olyckor har spärrat vägarna.

- Generellt så går det fortsatt bra för bussarna och våra förare gör allt för att hitta andra vägar för att komma förbi eventuella hinder, säger Ingvar Ryggesjö, pressansvarig på Swebus Express. Tack vare att vi lyckas sätta in extrabussar som kommer de flesta resenärer med, trots att vi har en anstormning av nya passagerare som inte kommer fram med andra färdmedel.

Aktuell trafikinformation och upplysningar för resenärer:
- Upplysning och försäljning: telefon 0771-218 218. Personlig service ges vardagar kl 8-18, lördagar kl 9-15 och söndagar kl 9-18. Övrig tid finns talsvar.
- Kundtjänst på Twitter: http://www.twitter.com/SweExp_kund, vardagar kl 8-16.

- Trafikinformation på internet: http://www.swebusexpress.se/Reseinformation/Trafikinformation/. Uppdateras löpande.

Aktuell trafikinformation för pressen:
- Pressjour: 0701-87 12 00

För mer information, kontakta:
Ingvar Ryggesjö, pressansvarig för Swebus Express
ingvar.ryggesjo@swebusexpress.se, tel 0701-87 11 33
Pressjour: 0701-87 12 00

Om Swebus Express AB

Swebus Express AB är störst inom expressbusstrafik i Sverige och har över två miljoner passagerare per år på 10 000 avgångar per vecka. Med Swebus Express kan du resa till cirka 150 orter från Mora och Oslo i norr till Skåne och Köpenhamn i söder. Dessutom samarbetar Swebus Express med andra bussbolag för resor till Norrland och Europa. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på Swebus Express bussar finns gratis internet. Swebus Express ingår i Nobina AB, Nordens ledande bussföretag. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebusexpress.se.