Trafikrapport från Swebus: Inga förseningar eller inställda turer på julens största resdag

Pressmeddelande   •   Dec 23, 2015 07:59 CET

Idag åker tusentals resenärer iväg till sitt julfirande med Swebus bussar. Trafikledningen meddelar att alla bussar förväntas avgå som planerat och att väglaget är bra. Resenärer bör dock vara ut i god tid till bussen.

Julens största resdag är här, nästan hälften av alla resor till julfirandet genomförs idag. För att skapa platser åt alla har Swebus satt in cirka 120 extrabussar dagarna innan jul .

–Vi har väldigt många bussar ute på vägarna idag och många reser iväg samtidigt, säger Christel Grip, presschef på Swebus. Ombordstigningen tar därför lite längre tid så resenärer bör vara ute i god tid. Väglaget är dock bra på alla vägar vi kör, så vi ser fram emot en bra dag i trafiken.

Förutom att vara ute i god tid så rekommenderar Swebus sina resenärer att märka sina väskor ordentligt.

Aktuell trafikinformation och upplysningar för resenärer:

- Upplysning och försäljning: telefon 0771-218 218.

- Kundtjänst på Twitter och Facebook, öppettid vardagar kl 8-18.

- Trafikinformation på Swebus.se. Uppdateras löpande.

Aktuell trafikinformation för pressen:

- Pressjour: 0701-87 12 00

- Trafikinformation på Swebus.se. Uppdateras löpande.